Registriraj se
Artservis1

Izmenjava
 












  • Logo(1)
  • razlika v ceni ....(3)
  • Dreamweaver vrašanje(7)
  • Delo dobi...(1)
  • Iščemo arhitekturne projektante!(0)
  • Okus 51. beneškega bienala umetnosti (0)
  • Splet 2.0? (0)
  • Reason - Šola z razlogom 5. del (1)
  • Animiran metulj (0)
  • Reason - Šola z razlogom 4. del (0)
  • Taktike & praksa: Seminar novomedijske umetnosti (0)
  • Povabilo k sodelovanju na festivalu HAIP10 (0)
  • Apple iPad: odiseja v vesolju? (0)
  • Game Developers Conference San Francisco 2010 (0)
  • Google Chrome Beta za Mac in Linux ter razširitve (0)

  •      
     
    Reason - Šola z razlogom 4. del 4. del prinaša veliko vprašanj in hkrati mnogo odgovorov. Nadaljujmo s šolo z razlogom.
    Avtor/ica: [kosovel]
    Ogledov: 6889
    Komentarji: 0
    Priljubljene: 0
       
    Znalci > Glasba > Reason > Reason - Šola z razlogom 4. del
       
    ako, pa smo spet skupaj. Preden s čimerkoli nadaljujemo, bomo tokrat najprej preverili, kako so kaj glasnosti posameznih stez v našši skladbi. Za tiste, ki rubriko berete prvič, v prejšnjih treh poglavjih smo v osnovah spoznali program Reason in naredili osnovni ritem glasbe. Sedaj pa ... dalje na delo.
       
    aj to meni hrešči?

    Če se sprašujete to, potem je čisto možno, da ste naredili podobno napako kot jaz v prejšnjem delu. Vendar to ni nič slabega. Glasba se razvija od ideje k dejanski izvedbi. Idejo smo uresničili, sedaj se moramo le še odločiti, kako jo narediti še poslušljivo. Glede hreščanja so v našem primeru krivi nivoji ritem mašine. Poglejmo kar od začetka.
    Najprej imamo tukaj ReDrum3. Če pogledamo nivoje na mešalni mizi, lahko vidimo, da tukaj naj ne bi bilo nekih večjih težav. Drugače je pri drugem, saj drugi kanal tolče kar krepko preko meje. Potegnimo drsnik dol kot na pravi mešalni mizi, da spremenimo glasnost tega kanala. Jaz sem ga nastavil na 90.

    slika


    Čisto v spodnjem delu okna lahko vidimo rdečo diodico, ki zasveti, če imamo nastavljeno previsoko glasnost.

    slika


    Trenutno na srečo ne utripa, na žalost pa gori. To pomeni, da bo potrebno še kaj stišat, če želimo doseči boljšo kvaliteto zvoka. Na mizi Bobni bomo zato stišali master out oz. glavni izhod, glasnost pa sem nastavil na 72.
       
    aj to je tudi hreščanje?

    Ne, sedaj se ne bomo ukvarjali s hreščanjem, kljub temu, da bi ga lahko naredili. Bomo pa se malce posvetili napravici, ki to omogoča. Le da ne bomo naredili hreščanja, ampak ušesom malo prijetnejši zvok. Bodimo realni - kakšni privrženci akustike bi nam morda potrgali ušesa, ampak okusov je mnogo, zato pa tudi zvokov. Subtractor, Analog Synth. Na mešalni mizi Master bomo na naslednji prosti kanal povezali novo mešalno mizo. Ta nam bo služila kot skupina synthov. Nanjo pa na prvi kanal kar povežimo že novo napravo in sicer SubTractorja. Vnaprej nastavljene zvoke že znate naložiti, zato kar pogumno - 303. To je dokaj star zvok, ampak tukaj igran skozi najnovejšo opremo in dodatno predelan. Ob enem prejšnjih delov smo objavili tudi že narejeno glasbo. Tam lahko vidite, kako se ta glasba začne. Odprite tisto datoteko in poglejte notni zapis tega syntha. To storite enako kot tam, kjer ste nastavljali ritem, le da nimate pritisnjene tipke za bobne, ampak ikonico s klavirskimi tipkami. Čez skoraj cel ekran bi sedaj morali imeti prikazano klaviaturo. Predstavljajte si jo kot koordnatni sistem. Y os oziroma navpični del predstavljajo tipke - višje kot smo, višji zvok bo računalnik igral. X os oziroma vodoravni del pa si predstavljajmo kot časovni trak. To pomeni, da daljša kot je črtica, ki jo narišemo pri B-2, bolj dolgo bo računalnik "držal prst na tej tipki", ko bo igral naše note. Skratka - prepišite note, vendar samo od mest 1 do 2. Preostanek se enak del ponavlja. Grupirajte ga in ga lepite vse do mesta 81. Izgleda čudno, ampak kasneje bomo vse skupaj dopolnili še s kakimi drugimi zvoki.
    Sedaj naredimo še eno napravo in jo poimenujmo Bass2. Spet subtractor. Naložimo patch bass2. Kopirajmo note iz originala med 17 in 81 ter master level oz. glasnost te naprave spremenimo na 60. Shranimo. Priporočam, da shranjujete vsaj enkrat na pet minut. Zgodi se sicer zelo redko, ampak noben program ni brez hroščev. Shranjujemo pa v tem primeru tako pogosto ne zaradi tistih nekaj hroščev, ampak enostavno zato, ker nastavitve zvoka običajno zahtevajo kar nekaj truda, in če nastavitve izgubimo je zelo malo verjetno, da bomo spet dobili nazaj željeni zvok.
       
    pet malo ritma

    Naslednjo spremembo bi skoraj lahko naredili pri 25ki. Vzemite original, kopirajte sekvencer od 25 do 33 na vseh treh ReDrumih in jih prenesite na identično mesto v vaši datoteki. Popravimo malo glasnosti in master na synthih nastavimo na 80 (mešalka). Poglejmo, če je zvok na drugem kanalu ReDruma 2 res Bdrum12_redrum2. Opazil sem namreč, da mi je program ob nalaganju datoteke naložil nekaj napačnih zvokov. Morda se je to zgodilo tudi vam. Razlog tiči v tem, da je patch datoteka, ki ste jo odprli, vsebovala informacije o lokacijah datotek z zvoki. Meni jih je našlo, vi pa jih imate shranjene na drugem mestu kot jaz in jih zato program ni našel. Problema se rešimo tako, da odpremo originalno datoteko, preverimo imena zvokov redrumov na posameznih kanalih in nato preverimo, če imamo v vaši datoteki zvoke naložene v istem zaporedju. Ko sem zvoke shranjeval posebej sem to naredil tako, da sem vsakemu na koncu dodal še ime naprave, ki ga vsebuje. Tako lahko najdete prave zvoke. No kakorkoli že, če poslušate kaj smo sedaj dobili, vam bo verjetno slabo v čisto zadnjem delu. Gre za del glasbe, ki predstavlja zgolj efekt. Natančneje, grd zvok, ki vredu zveni pod efektom. Efekt še ni vezan, zato je zvok grd. Izbrišite ReDrum3 na delu med 31 in 33 ter ga nadomestite z delom med 29 in 31. Efektom se bomo posvetili na koncu. Sedaj pa spet iz originalne datoteke skopirajmo del med 33 in 41, inštrumenti RD1 in 2. ReDrum 3 vzemite enak kot je med 25 in 33.
       
    as za nekaj novega

    Naredimo nov synth in ga poimenujmo HiSynth. Naložimo primeren patch in prilepimo ustrezen del iz originala. Ker se del med 33 in 41 dvakrat ponovi, enostavno dele, ki med 41 in 49 manjkajo, prilepimo iz prejšnjega dela. Za tem se glasba malenkost umiri. 49 do 57 je brez bobnov. Ostanejo samo vsi trije synthi, v drugi polovici tega dela pa se tretjemu (HiSynth) spremeni melodija. Sprememba je enostavna - G2 -> A2. Lahko posebej kopirate ta del iz originala, lahko pa tudi uporabite kakšen prejšnji izsek. Ko ga prilepite na lokacijo med 53 in 57 odprite v sekvenecrju prikaz "not" in vse na tem delu izberite ter prestavite eno (belo) tipko višje. Del 47-49 kopirajmo še vmes na mesta 52 in 56. Del, ki smo ga naredili sedaj, se ponavlja vse do mesta 81, tako da lahko nastala dva dela kar grupiramo in ju kot en del kopiramo dalje.
       
    57 - 65

    Tako, tukaj pa bomo spet malo zakomplicirali. Naredili bomo nov subtractor, in sicer Bass3. Tako kot vsakič doslej naložimo primeren patch in kopiramo nastavitev sekvencerja iz originala. Če ste kopirali, ste zraven kopirali tudi avtomatizacijo naprave, zato na dele, ki so obkroženi zeleno

    slika


    kliknite z desnim gumbom in izberite "clear automation". Zeleni obroček je izginil in sedaj lahko vrednost nastavljate po meri. Vrednost glasnosti slednje naprave nastavite na 70. Prenesite iz originala še en del, in sicer ReDruma 1 in 2. Nastavite vrednost glasnosti snare bobna (redrum2, prvi kanal) na 100, še prej pa kliknite na gumb z desnim gumbom in izbrišite avtomatizacijo, če je nastavljena.

    slika
       
    očasi proti zaključku prvega dela [65 - 81]

    Tako je, zdaj se bomo spustili v malo bolj dinamičen del glasbe, sledila pa mu bo mirnejša pavza in kasneje še nadaljevanje. Najprej naredite nov subtractor z imenom HiSynth2, naložite ustrezen patch. Spet odstranite avtomatizacijo in nastavite glasnost na 50. Na mešalni mizi Drums2 po lastnem okusu nastavite nivoje tako, da se bodo skladali z glasbo, ki jo boste kopirali iz originala v tem predelu na stezi ReDrum2.

    Del, ki ste ga ravnokar naredili, je spet tak, da se ponovi dvakrat. Konča se ravno pri 81.1.1. Za tokrat bi s tem zaključili, v naslednji številki pa se bomo posvetili temu, kako glasbo zapolniti z efekti. Šele ko bomo obvladali ta del bomo nadaljevali z glasbo.
       
    Znalci > Glasba > Reason > Reason - Šola z razlogom 4. del