Registriraj se
cc

Izmenjava
 












  • Logo(1)
  • razlika v ceni ....(3)
  • Dreamweaver vrašanje(7)
  • Delo dobi...(1)
  • Iščemo arhitekturne projektante!(0)
  • Okus 51. beneškega bienala umetnosti (0)
  • Splet 2.0? (0)
  • Reason - Šola z razlogom 5. del (1)
  • Animiran metulj (0)
  • Reason - Šola z razlogom 4. del (0)
  • Taktike & praksa: Seminar novomedijske umetnosti (0)
  • Povabilo k sodelovanju na festivalu HAIP10 (0)
  • Apple iPad: odiseja v vesolju? (0)
  • Game Developers Conference San Francisco 2010 (0)
  • Google Chrome Beta za Mac in Linux ter razširitve (0)

  •      
     
    Reason - Šola z razlogom 2. del Uroš podrobneje predstavlja program Reason, v tem delu Šole z razlagom namenja poseben prostor izdelavi mešalne mize in opisuje ReDrum Drum Sekvencer.
    Avtor/ica: [kosovel]
    Ogledov: 2749
    Komentarji: 7
    Priljubljene: 1
    Avtor/ica znalca je priložžil/a dodateko, ki jo lahko snamete tukaj. Priloga vam bo v pomoe pri branju znalca (najpogosteje je v prilogi izvorna datoteka).
    Velikost priloge je 1973 kb.
     
       
    Znalci > Glasba > Reason > Reason - Šola z razlogom 2. del
       
    d prejšnjega članka do tega se je spremenilo kar nekaj stvari. Med drugim tudi ta, da sem v roke dobil novo različico programa, to je Reason 2. Da o tem ne bom izgubljal preveč besed bom navedel samo nekaj razlik. Najopaznejša je možnost odpiranja sekvencerja v novem oknu, kar pomeni, da si lahko bolje razporedite delovno površino. Efekti, tako posamezni kot tudi tisti integrirani v naprave, ki so se v prejšnji različici nastavljali ročno na področju avtomatike intenzitete efekta (LFO in podobni), imajo sedaj nov gumb. To je "Sync" ali synchronize, ki omogoča nastavitev intenzitete po željeni krivulji in ritmu. Dodani sta še dve novi napravi: NN-TX Advanced Sampler in Malstrom Graintable Synthesizer. Kot zanimivost bi tukaj povedal, da je Malstrom popolna inovacija, saj kot navajajo sicer avtorji sami, so sami iznajditelji te vrste sintetizacije zvoka nasploh. Skratka nov princip delovanja sinthesizerjev.

    slika


    slika
       
    e pred začetkom

    Preden začnemo s kakršnimkoli delom, preverite, če so nastavitve za zvočno kartico pravilne. To naredite tako, da kliknete Edit -> Preferences. Iz menija na vrhu okna, ki se je odprlo, izberite "Audio". V razdelku Audio Card preverite, ali je nastavljena vaša zvočna kartica. Če je, lahko okno zaprete. V nasprotnem primeru kliknite na meni in jo izberite. Če je ne najdete, se obrnite na mamo plato :)
    Ko ste vse nastavili, se lahko poigrate tudi z latenco oziroma Buffer Size. Pojma nista enaka, sta pa zelo povezana. Buffer Size predstavlja količino zvoka, ki ga bo računalnik pripravil vnaprej preden ga bo predvajal. Večji kot je buffer (predpomnilnik), večja bo latenca. To pomeni, da če vam pri bufferju 8192 kaže latenco (Output Latency) 185ms, se bo vse skupaj predvajalo z zamikom 185 milisekund. Vendar če se z zvokom ne ukvarjate profesionalno ali nimate takšnega posluha kot Beethoven, vas ta latenca naj ne bi motila. Pravzaprav pri izdelavi glasbe tako, kot jo bom razložil tukaj, to niti ni tako pomembno. Drugače bi bilo, če bi naprave krmilili v realnem času preko MIDI tipkovnice. V tem primeru bi od pritiska tipke pa do dejanskega predvajanja zvoka minilo na primer 185ms, kar zna pri zelo dinamični glasbi ali solažah biti zelo moteče. V vsakem primeru pa pazite, da ne boste imeli bufferja in latence premajhne, saj se v tem primeru zna zgoditi, da program ne bo mogel tako hitro predvajati in obdelovati zvoka. Posledica je hreščanje med predvajanjem. To ni lastnost le tega programa. Enako je tudi pri ostalih programih za obdelavo zvoka. Če imate kljub vsemu latenco preveliko, lahko poskusite z namestitvijo novejših gonilnikov za zvočno kartico.
       
    ako začeti?

    Za lažji začetek sem priložil zip z lastno glasbo, narejeno v okviru Društva za Odprto Komunikacijo. Vse skupaj se je začelo s potrebo po nekaj sekundah glasbe, končalo pa se je tako, da sem projekt nadaljeval kolikor mi je pač dopuščal čas. Samo naključje je naneslo, da je bila klasba kaneje uporabljena v reklamnem spotu revije in v tem članku.

    Članku je priloženih več datotek. Poleg datoteke z glasbo je tudi vse, kar sem za izdelavo potreboval. Nekaj wav zvokov za ritme in nekaj nastavitev še za ostale inštrumente, ki sem jih uporabil.

    Zdaj pa k bistvu - Začetek. Morda se marsikomu zdi nepomembno, ampak sam izgled celotnega "racka" je zelo pomemben in uporaben. Morda bo ravno to delalo nekaj težav tistim, ki se ne spoznate na kablovje in vezavo studijskih naprav, vendar stvar le ni tako težka.
       
    orak 1: File -> New

    Torej - uporabite vsem znano varianto File -> New in odprlo se vam bo novo okno. Avtorji programa so se potrudili in vam že vnaprej pripravili rack. Če ga boste uporabili ali ne, je odvisno od vas in seveda tega, kaj sploh želite. Ker si jaz nisem želel ravno tega, kar so mi ponudili, sem izbrisal vse, kar se je dalo. Nujno potrebna je namreč samo ena naprava, to je tisti košček čisto na vrhu, ki skrbi za samo delovanje vsega skupaj in ga ne morete niti premakniti.

    slika


    Če bi bil Reason namreč zaporedno vezan v kakšen gostiteljski program, na primer Cubase ali Nuendo, bi za sinhronizacijo poskrbela ravno ta naprava. Vendar, ker se bomo mi posvetili dejanski izdelavi, bomo zaenkrat pustili to pri miru. Vse preostale naprave torej izbrišite tako, da kliknete nanje z desnim miškinim gumbom in izberete možnost "delete device". Stvar se da poenostaviti tako, da ko je naprava izbrana (to vidite po robu okoli nje), pritisnete tipko delete. Program v tem primeru od vas zahteva potrditev in vas opozori, da če želite napravo izbrisati brez varnostne potrditve, morate pritisniti Control+Delete. Dobra poteza razvijalcev, ni kaj. Po podobnem postopku izbrišite tudi steze v sekvencerju, to je del čisto spodaj, ali celo v drugem oknu, če ste si tako nastavili.


    No, sedaj pa gremo k dejanski vezavi naprav. Upoštevajmo, da bomo v končni fazi spreminjali glasnosti vseh naprav tako, da se med seboj ne bodo kregale. V ta namen bomo uporabili glavno mešalno mizo ter za vsako posamezno vrsto inštrumenta novo mešalno mizo. Tako bomo na eni mizi krmilili Samplerje, na drugi Synthesizerje, spet na tretji recimo ritmično sekcijo. Slednji je potrebno nameniti posebno pozornost, saj pri njej uporabimo največ po podobnosti različnih zvokov. Ena ReDrum naprava nam omogoča uporabo do desetih zvokov. Ker na enih zvokih želimo drugačne efekte kot na ostalih, je nesmiselno vezati na napravo preko sendov zgolj dva efekta, saj je to običajno premalo. Naredimo torej mešalno mizo, kjer bomo na vsakem kanalu predvajali po en zvok. Tako bomo lahko na vsak posemazni zvok zaporedno ali preko Aux vhoda dali ločen efekt, ki bo deloval zgolj na tem zvoku. Preko Auxa bomo lahko uporabili do štiri različne efekte, zaporedna vezava pa je količinsko neomejena.
       
    orak 2: Naredimo prve mešalne mize

    Torej kliknimo na edino preostalo napravo z desni miškinim gumbom in izberimo iz menija "Create -> Mixer 14:2". S tem se nam je na glavno napravo povezala mešalna miza. Če jo obrnemo (tipka tab), lahko vidimo njeno ozadje. Če ste vse naredili tako kot treba, bi morala dva kabla teči od Master out na mešalni mizi do 12 na Audio In. To pomeni, da vse, kar bo predvajala ta mešalna miza, se bo slišalo zunaj. Sedaj na to mešalno mizo spet kliknite z desnim miškinim gumbom in storite enako kot prej. Pod prejšnjo mešalno mizo se je sedaj pojavila še ena. Njeni kabli so povezani od Master out na spodnji do Chaining master na zgornji, prav tako so se nanjo vezali morebitni Aux efekti. Če želite se lahko poigrate tudi s tem, vendar jaz raje stvar na začetku malo zakompliciram, ker je tako kasneje enostavnejša. Poberite vse kable iz spodnje mize ven (kliknite nanje in jih potegnite vstran ter spustite tam, kjer ni vtičnice, ali kliknite nanje z desnim gumbom in izberite "Disconnect") in le povežite Master Out na spodnji mizi v prvi kanal zgornje mize. S tem smo dosegli, da bomo vse, kar se bo predvajalo skozi spodnjo mizo, slišali skozi prvo stezo zgornje mize. Sedaj poskrbite, da boste videli mize s sprednje strani (tab) in bodite pozorni na levo stran miz. Tam bi se morale nahajati nalepke, na katerih naj bi pisalo "MIXER1" in "MIXER2". Tega ne potrebujete. Kliknite na nalepko in odprlo se vam bo okence, kamor lahko vpišete novo ime naprave. Zgornjo poimenujte Master, kar predstavlja glavno mizo, spodnjo pa Drums, bobni, ritem ali kaj podobnega. Edini namen tega je, da veste, kaj se na kateri napravi dogaja. Tako, sedaj pa na to mešalno mizo, imenovano bobni, vežite še eno mizo, in sicer enako kot prej. Novo dobljeno mizo lahko poimenujemo kar bobni1. Za to ime sem se odločil zato, ker bom nanjo vezal prvo ReDrum napravo. Kliknite na mešalno mizo z desnim gumbom in izberite Create -> ReDrum drum computer. Obrnite rack in izpulite vse kable iz te naprave. Potrudite se, bodite čim bolj agresivni. Mečite malo kable okoli. V resničnem življenju tega ne smete. Viva računalniki.
       
    orak 3: ReDrum Drum Sekvencer

    Tako, ko ste se umirili, lahko začnete spet vezat kable dalje. Povežite prvi kanal ReDruma s prvim kanalom mešalne mize Bobni1, drugega z drugim itd., ter desetega z desetim. Stereo out pustite prazno, prav tako send out. Na nalepki preimenujte napravo v Če pogledate na sekvencer, se vam je najverjetneje sama naredila steza z imenom Redrum1 oziroma kakor smo pač poimenovali prvo ReDrum napravo. Sedaj na sami napravi (ne na sekvencerju) pri prvem kanalu kliknite na ikonico z mapo. Odprl se vam bo raziskovalec, kjer lahko izberete zvok oblike wav. Izberite Bdrum6_redrum1, ki je v priloženi datoteki. Dodatne zvoke lahko vedno najdete na internetu, od koder jih pridobivam tudi sam. Zelo veliko je namreč takih strani, kjer lahko to dobite brezplačno. Torej naložite v redrum1 še vse ostale zvoke, in sicer v naslednjem zaporedju in od drugega kanala naprej: rimshot1_redrum1, bd3_redrum1, bd2_redrum1, snare13_redrum1, crash1_redrum1, ride4_redrum1, hhclose2_redrum1, hh2_redrum1 in na desetem kanalu ride4_2_redrum1. Sedaj kliknite tipko "select" na oddelku za krmiljenje prvega kanala na ReDrumu. S tem ste programu povedali, da boste programirali zvok, ki se nahaja na tem kanalu. Če sedaj klikate po seriji šestnajstih gumbov v spodnjem desnem delu naprave, s tem krmilite čas oziroma pozicijo na časovnem traku, kjer naj se predvaja zvok prvega kanala. Za kratek prikaz delovanja vzemimo primer, ki ga bomo tudi kar uporabili. Nad temi gumbi imate trimestno stikalo z oznakami "hard", "medium", "soft". S tem stikalom krmilite moč udarca. Prepričajte se, da je nastavljeno na "medium" ter vklopite tipke na pozicijah 1, 5, 9 in 13. S tem ste določili, da se zvok na kanalu 1 predvaja ob vsakem prvem taktu. Sedaj naj bosta gumba "enable pattern selection" in "pattern" vklopljena, pritisnite pa tipko "RUN". S tem ste pognali napravo in slišati bi morali nogo ritma v enakomernem taktu.
       
    aključek

    Tako, začeli smo pripravljati rack in slišali smo že prve zvoke. Naslednjič bomo naredili osnovni ritem in nadaljevali z drugimi napravami. Do takrat pa le pogumno preizkušajte naprave.
       
    Znalci > Glasba > Reason > Reason - Šola z razlogom 2. del