Registriraj se
cc

Izmenjava
 












  • Logo(1)
  • razlika v ceni ....(3)
  • Dreamweaver vrašanje(7)
  • Delo dobi...(1)
  • Iščemo arhitekturne projektante!(0)
  • Okus 51. beneškega bienala umetnosti (0)
  • Splet 2.0? (0)
  • Reason - Šola z razlogom 5. del (1)
  • Animiran metulj (0)
  • Reason - Šola z razlogom 4. del (0)
  • Taktike & praksa: Seminar novomedijske umetnosti (0)
  • Povabilo k sodelovanju na festivalu HAIP10 (0)
  • Apple iPad: odiseja v vesolju? (0)
  • Game Developers Conference San Francisco 2010 (0)
  • Google Chrome Beta za Mac in Linux ter razširitve (0)

  •      
     
    Risanje vesoljske ladjice Seattle je tokrat nadaljeval z spoznavanjem Illustratorja in za primer opisal izdelavo vesoljske ladjice.
    Avtor/ica: seattle
    Ogledov: 2478
    Komentarji: 1
    Priljubljene: 0
    Avtor/ica znalca je priložžil/a dodateko, ki jo lahko snamete tukaj. Priloga vam bo v pomoe pri branju znalca (najpogosteje je v prilogi izvorna datoteka).
    Velikost priloge je 563 kb.
     
       
    Znalci > 2D grafika > Illustrator > Risanje vesoljske ladjice
       

    Dobrodošli v drugem delu našega znalca. Ogledali si bomo uporabo prej naštetih orodij v akciji! Skozi znalec bomo narisali preprosto vesoljsko ladjico in se s tem naučili osnovnih principov Illustratorja. Boste videli kako enostavno je vse skupaj! Najbolje da nehamo dolgoveziti in kar takoj pričnemo z ilustriranjem!
       

    Odpremo nov dokument. Prikaže se okence, kjer lahko nastavljamo velikost ter orientacijo dokumenta ter barvni način. Vse pustimo tako kot je. Pazite edino pri barvnem načinu - nastavite na RGB. Način CMYK uporabite, če hočete svojo mojstrovino natisniti, medtem ko ga spletni brskalniki ne prepoznajo – vaša slike nebo vidna na internetu.
       

    Sedaj nakracajmo našo umetnino na list papirja ter jo poskenirajmo. Poskenirano slikico shranimo naprimer v .jpg format ter jo obdelamo tako, da ne bo prevelika in da bo njena velikost nekaj 10 kb. Služila nam bo za podlago in orientiranje pri našem ilustriranju. Kliknemo File – Place , ter izberemo našo slikico, ki se prikaže v Illustratorju. S klikom na bele kvadratke na robovih slikice lahko povečujemo njeno velikost, z držanjem tipke shift pa jo povečujemo enakomerno.
       

    Sedaj jo bomo še malce zameglili, da bomo lahko bolje razločili naše narisane krivulje od podlage. Dvakrat kliknemo na prvo plast (Layer1) v paleti Layers. Odpre se nam okence, v katerem nastavimo ime plasti na recimo Podlaga, ter nastavimo zameglitev – Dim images to 50%. Podlago imamo sedaj lepo zamegljeno.
       

    Naredimo si novo plast. V paleti Layers kliknemo majhen kvadratek Create New Layer. Nastala bo nova plast imenovana Layer 2. Dvokliknemo nanjo ter jo preimenujemo – naprimer v Robovi. Hkrati še zaklenimo prejšnjo plast Podlaga, da nas ne bo motila – kliknemo prazen siv kvadratek zraven imena Podlaga – Toggles Lock. Nariše se mala ključavnica, ki označuje da je plast Podlaga zaklenjena.
       

    Zdaj pa zares! Izberemo orodje Pen. Kliknemo in nariše se točka, kliknemo malo stran še enkrat in točki se bosta povezali v ravno linijo. Če pa hočemo narisati krivuljo, naredimo prvo točko, v drugi točki pa držimo gumb ter premaknemo miško. Dokler ne spustimo gumb lahko določamo ukrivljenost naše linije. Ob točki se pojavita dve pomožni premici, s katerimi lahko tudi kasneje spreminjamo naklon krivulje z belo puščico (Direct Selection Tool). Najbolje da poizkušate in se navadite.. Ko narišemo krivuljo in hočemo nadaljevati, Illustrator avtomatsko nadaljuje ukrivljenost linije. Če tega nočemo več, se približamo zadnji točki, da se ob peresu pojavi majhen trikotnik, ter kliknemo. S tem smo točko nevtralizirali, tako da lahko spet nadaljujemo z risanjem ravne linije. Poizkušajte! Ko hočemo končati našo linijo, pritisnemo tipko Enter in jo s tem zaključimo Če hočemo na liniji dodati ali odvzeti nove točke, se približamo liniji s peresom, ob peresu se pojavi majhen + ali -, kliknemo in s tem dodajamo ali odvzemamo nove točke! Ko hočemo nadaljevati že začeto linijo, pa se pri Peresu pojavi poševna črtica. Majhen krogec ob peresu pa pomeni, da bomo združili zadnjo točko s prvo in linijo zaključili. Še o premikanju posameznih točk na že narejenih linijah. Z belo puščico (Direct selection Tool) se približajte točki, in ob njej se bo pojavil majhen bel kvadratek. Kliknete nanjo, da se pobarva in sedaj lahko premikate posamezno točko. Če hočete premakniti npr. dve naenkrat, kliknite ne prvo, držite Shift in kliknite na drugo itd. Majhen črn kvadtratek ob puščici pa pomeni, da boste izbrali vse točke na željenem objektu. Še to: vsako izbrano točko ali več njih enostavno zbrišemo s pritiskom na tipko Delete. Tale opravila morebiti zgledajo zakomplicirana, vendar v praksi niso, pomagajte si s sliko in trenirajte!
       

    Z uporabo peresa začnemo vleči linije, delamo krivulje in tako naredimo robove naše vesoljske ladjice. Pomagajte si z Zoom Tool-om in seveda z belo puščico. Uporabite tudi osnovna telesa, ukaz Copy – Paste itd.. Če se vam kaj zalomi, mirno uporabite ukaz Undo (Edit – Undo). Debelino naših linij določimo v paleti Stroke, kjer jo poljubno nastavljamo. Vsake toliko časa lahko tudi skrijemo Podlago s klikom na majhno oko (Toggles Vissibility) v paleti Layers in oblikujemo brez podlage – ta nam res sluzi le kot opora. Ko prevlečemo vse robove, smo glavni del posla že opravili. Sedaj lahko plast Podlaga dokončno skrijemo ali celo zbrišemo. Pred nami je obris vesoljske ladjice.
       

    Ladjica zgleda še grdo, nekatere linije niso skrite, ni barv itd. Popravimo še to! S peresom začnemo zapolnjevati našo ladjico – izberemo barvo, odstranimo rob (Stroke – none) ter postavljamo točke po robovih, ki smo jih izrisali prej. Glejte sliko! Vendar pa linije še zmeraj prekrivajo barvo. Označite barvasto površino, ki ste jo ravnokar naredili, kliknite desni gumb – v okencu kliknite Arrange – Bring To Front. Sedaj barva lepo prekriva spodnje linije. S tem in ostalimi ukazi pod Arrange se igrajte z robovi in površinami, dokler ne zapolnite celo ladjico. Ko hočete, da ima kak del isto barvo ali rob, kot že kak obstoječi, si pomagajte s kapalko (Eyedropper Tool). Označite ga, vzemite kapalko, kliknete na recimo modro obarvano kabino in izbrani del dobi lastnosti kabine (barva, debelina linje).
       

    Tako, ladjica je pobarvana. Na hitro si oglejmo še zanimivo orodje Mesh Tool. Izberite belo barvo polnila in kliknite na modro kabino ladjice. S premikanjem pomožnih premic in točk lahko spreminjate učinek Mesh Tool-a. Glejte sliko! Zdaj je odvisno samo še od vaše domišljije! Dodajajte stile, simbole, detajle na sliko, igrajte se z raznimi nastavitvami itd. Ko ste zadovoljni, sliko lahko izvozite v različne formate z ukazom File – Export in sliko obdelujete naprej s programi za obdelavo bitnih slik. Še enkrat pazite, da je vaš dokument v RGB načinu.
       

    Prišli smo do konca. Takole nekako izgleda moja dokončana vesoljska ladjica. Upam, da vam je bil tale znalec vsaj v majhno pomoč!
       
    Znalci > 2D grafika > Illustrator > Risanje vesoljske ladjice