Registriraj se
Artservis1

Izmenjava
 












  • Logo(1)
  • razlika v ceni ....(3)
  • Dreamweaver vrašanje(7)
  • Delo dobi...(1)
  • Iščemo arhitekturne projektante!(0)
  • Okus 51. beneškega bienala umetnosti (0)
  • Splet 2.0? (0)
  • Reason - Šola z razlogom 5. del (1)
  • Animiran metulj (0)
  • Reason - Šola z razlogom 4. del (0)
  • Taktike & praksa: Seminar novomedijske umetnosti (0)
  • Povabilo k sodelovanju na festivalu HAIP10 (0)
  • Apple iPad: odiseja v vesolju? (0)
  • Game Developers Conference San Francisco 2010 (0)
  • Google Chrome Beta za Mac in Linux ter razširitve (0)

  •      
     
    Osnove Adobe Illustratorja Razumljivo opisana in razložena osnovna orodja programa, namenjenega za vektorsko grafiko, bodo v korist vsem začetnikom, kot tudi starim znancem.
    Avtor/ica: seattle
    Ogledov: 2718
    Komentarji: 3
    Priljubljene: 0
       
    Znalci > 2D grafika > Illustrator > Osnove Adobe Illustratorja
       

    Da ne bom preveč razpotegnil tale znalec, najbolje da kar začnemo. Za začetek malo uvoda. Illustrator je kot veste program, namenjen obdelavi vektorske grafike, sepravi da se bomo ukvarjali s krivuljami in ne piksli. V isto kategorijo spadajo še Corel Draw, Macromedia Freehand ter OpenOffice Draw. Z vektorji lahko počnemo vsemogoče stvari, od logotipov do ilustracij. Glavna prednost je seveda, da z večanjem ali manjšanjem objekta ne izgubimo na kvaliteti tako kot pri obdelavi bitni slik, robovi niso nazobčani itd..
       

    Za začetek bomo na hitro preleteli uporabniški vmesnik, zato da se bomo kasneje ob ustvarjanju prve vektorske grafike bolje znašli. Ob zagonu Illustratorja se pred vami odpre delovni prostor, ki ga vidite na sliki. O meniju ni potrebno zgubljati besed; v njem so dosegljive standardne funkcije. Orodjarna (Toolbox) vsebuje glavna orodja za delo s katerimi se bomo ukvarjali večino časa. Palete pa skrbijo za prikaz raznih informacij o dokumentu, izbiro barv, stilov, debeline linij (Stroke), prikaz plasti (Layers), transparentnosti in tako dalje. V statusni vrstici levo spodaj lahko izbirate stopnjo povečave, najbolj uporabna funkcija tukaj je Fit on screen, ki vam velikost dokumenta razporedi enakomerno na zaslon.
       

    Na hitro si oglejmo še orodjarno in vsako orodje posebej. Če ste jo po pomoti zaprli, jo najdete v meniju Window – Tools. Vsaka ikonica, ki ima spodaj desno majhen črn trikotnik, vsebuje še dodatne opcije. Kliknite z levim miškinim gumbom na ikonico in držite da se vam bodo pokazale podverzije izbranega orodja.Gremo kar po vrsti od zgoraj navzdol. Prve štiri ikonice predstavljajo orodja za izbiro. Črna puščica (Selection Tool) je namenjena izbiranju ter manipuliranju s celimi objekti, medtem ko je bela (Direct selection Tool) namenjena obdelavi posameznih točk na objektu in spreminjanju zavitosti krivulj. Magic wand nam pomaga pri izbiri objektov, kadar ti delno prekrivajo drug drugega in jih tako težko izbrati s prej omenjenima puščicama. Z lasom (Direct Select Lasso Tool) pa si pomagamo pri izbiri večih točk naenkrat. Naslednjih šest ikonic predstavlja glavna orodja za ustvarjanje objektov. Pero (Pen Tool) je glavno orodje za risanje, s katerim boste delali večino časa. Type Tool je namenjen obdelavi vseh vrst besedila. Z Line Segment Tool ustvarjamo ravne linije. Naslednja ikonica (privzeto Rectangle Tool) nam ponuja možnost izbire nekaterih osnovnih geometrijskih teles: pravokotnik, zaobljeni pravokotnik, elipso, šestkotnik, zvezdo ter lens flare učinek (če hočete narisati pravilen krog ali kvadrat držite tipko shift medtem ko rišete). Paintbrush Tool in Pencil Tool sta namenjena bolj prostoročnemu ustvarjanju. Pencil ima še podorodje Smooth Tool, ki zgladi narisane krivulje, medtem ko lahko z Eraser Tool pobrišemo naše napake.
       

    Smo že pri ikonicah za obdelavo objektov. Štiri so, vsebujejo pa Rotate Tool, Scale Tool, Warp Tool ter Free Transform Tool. Torej z njimi obračamo, povečujemo/zmanjšujemo, krivimo ter obdelujemo po lastnih željah. Warp Tool vsebuje zanimiva podorodja z različnimi efekti. Sledeči ikonici omogočata razporejanje in delo s simboli in vstavljenje grafov. Z različnimi podorodji ikonice Symbol Sprayer Tool enostavno razporejamo in obdeljuemo izbrane simbole v paleti Symbols, z Graph Tool pa ustvarjamo razne različice grafov. Naslednje štiri. Mesh Tool nam na izbrani površini omogoča razporejanje večih barv in s tem ustvarjenju učinka podobnega senčenju. Gradient Tool nam na izbrani površini prelije izbrani barvi iz ene v drugo. Eyedroper Tool prevzame lastnosti izbranega objekta: barvo, debelino, stil krivluje – tako da lahko drug objekt enostavno oblikujemo v isti podobi. Blend Tool nam omogoča prehod iz enega objekta v drugega, npr. iz kvadrata v trikotnik ipd. Pa smo že pri zadnjih štirih. Slice Tool nam razreže objekt na rezine, kar je zelo oporabno pri izdelavi internet strani. Scissors Tool omogoča razrez – krivuljo racimo enostavno prepolovimo z uporabo škarij. S Hand Tool se prosto premikamo po delovni površini, z Zoom Tool pa zoomiramo (povečujemo s klikom na levi miškin gumb, pomanjšujemo pa z alt + levi miškin gumb).
       

    Še nekaj nam je ostalo. Fill (barvasti kvadratek) je namenjen izbiri barve površine s katero delate, Stroke (barvasto obrobljen kvadtretek) pa izbiri barve obrobe te površine. Če kliknete recimo na Fill in držite levi miškin gumb lahko enostavno barvo prenesete na Stroke in obroba dobi isto barvo kot Fill. Spodnji trije mali kvadratki vam nudijo bližnjice pri izbiri barv (Color, Gradient, None), zadnji trije pa izklapljajo obrobe oken in nam tako povečajo delovni prostor.
       

    Smo že pri paletah, Tukaj bo šlo hitreje. Ogledali si bomo samo privzete. Dosegljive so v meniju Window. Vsa okenca vsebujejo v desnem kotu črn trikotnik v krogcu, ki odpre razne dodatne opcije. Prva paleta: Appearance prikazuje informacije o izbrani debelini ter barvi obrobe (Stroke) in polnila (Fill). Pod njima najdemo še informacijo o izbrani prosojnosti itd. - informacije se spreminjajo glede na izbrane funkcije. Navigator prikazuje pomanjšano delovno okolje z rdečim robom, ki označuje naš vidni kot na dokumentu pri različnih povečavah, ter koristen drsnik za zoomiranje. Info vsebuje koordinate (X,Y) položaja našega kurzorja, pri izbranem objektu pa njegove koordinate ter širino in dolžino v izbrani enoti. Naslednja paleta: Color je namenjeno mešanju barv, Attributes pa spreminjanju lastnosti izbranih objektov. Transparency nastavlja stopnjo prosojnosti, Stroke debelino obrobe in lastnosti obrobe (mehki zaključki linij, prekinjena črta itd.), Gradient pa ustvarjanju prelivov večih barv (preprosto primite barvo na Fill kvadratku in.jo povlecite na gradient drsnik). Še zadnji dve paleti: Syles, Swatches, Brushes in Symbols so prednastavljeni različni stili podlag, čopičev in že narejenih simbolov. Layers vsebuje zelo pomembno orodje za upravljanje s plastmi, Actions pa prednastavljena opravila kot npr. hranjevanje v obliki primerni za internet ipd..
       

    Tako pa smo na koncu tega hitrega pregleda osnov Illustratorja. Ker vem, da nam tak suhoparen opis ne povek kaj dosti, si bomo ogledali uporabo nekaterih zgoraj omenjenih funkcij na konkretnem primeru – risanju male vesoljske ladjice v drugem delu našega znalca!
       
    Znalci > 2D grafika > Illustrator > Osnove Adobe Illustratorja