Registriraj se
Artservis1

Izmenjava
 












  • Logo(1)
  • razlika v ceni ....(3)
  • Dreamweaver vrašanje(7)
  • Delo dobi...(1)
  • Iščemo arhitekturne projektante!(0)
  • Okus 51. beneškega bienala umetnosti (0)
  • Splet 2.0? (0)
  • Reason - Šola z razlogom 5. del (1)
  • Animiran metulj (0)
  • Reason - Šola z razlogom 4. del (0)
  • Taktike & praksa: Seminar novomedijske umetnosti (0)
  • Povabilo k sodelovanju na festivalu HAIP10 (0)
  • Apple iPad: odiseja v vesolju? (0)
  • Game Developers Conference San Francisco 2010 (0)
  • Google Chrome Beta za Mac in Linux ter razširitve (0)

  • Forum> programje & tehnika> Acrobat in Distiller
    Kepi

    Član

    .:Acrobat in Distiller:. 23/12/2003, ob 18:16

    Ali mi lahko kdo definira pomen Adobe Acrobata (zakaj se vse pretvarja v .pdf)in distillerja.

    Najlepša hvala

    combe

    Član

    .::. 23/12/2003, ob 19:13

    Adobe Acrobat je druzinsko ime celega kupa Acrobat produktov. Od zastonjskega Readerja do peklensko dragih serverskih resitev.

    PDF mislim oz vem, da pomeni PORTABLE DOCUMENT FORMAT in so si ga izmislili ze kar nekaj casa nazaj. Prvotno je bil namenje temu kar pomeni sama ekstenzija PDF torej nek format, ki bi se ga dalo prenasati pa ne v vrecki ali disketi temvec med razlicnimi platformami.

    V tistih casih (pa najbrz se danes) je bil velik problem narediti datoteko na MAC-u in jo nato brez dodatnih plug in-ov odpirati na PC-ju in UNIX sistemih in obratno.

    Temu je namenjen PDF v osnovi. S kasnejsimi verzijami pa vse do danes je PDF nadomestil marsikateri format. Od PS (PostSCRIPT) do DOC (MS Word).

    Format oz. datoteko si je mogoce neodvisno od platforme ogledati v "originalu", lahko je prilagojen za internet, lahko tisk z domacimi inkjeti, lahko samo zaslonski ocljivosti pa vse do osvetljevanja filmov oz. kvalitetnega tiska.

    Znotraj PDF-a je mozno izdelati razne pull down menje, checkboxe, mozno ga je opremiti s skriptami itd, itd,...

    Distiller pa je bil svjcas bistveno bolj popularen kot danes, ko ze vecina programov sploh pa familija Adobe podpira direkten izvoz ali po domace eksportiranje :rolleyes: v PDF. Distiller je in se vedno sluzil za kreiranje PDF datotek. Pozna EPS in PS datoteke, ki jih potem zdistilira v cisti PDF. Distiler nam lahko sluzi tudi kot preverjanje PS datotek, predno jih posljemo na film. Ta zadevo konvertira v PDF, ki si ga lahko podrobno ogledamo v Readerju in odkrijemo morebitne napake.

    Skratka. PDF je ta trenutk eden najboljsih standardov. Za moje pojme.

    Ajd.
    vcasih bi blo boljs gledat peep show koT pa vnasat korekture....
    Kepi

    Član

    .::. 23/12/2003, ob 20:11

    Ja to razumem. Prenašanje datotek med programi ne, da bi med "prenosom"izgubili podatke o datoteki (barve, paths...). Samo ni mi jasno: naredim datoteko v Photoshopu. Datoteka vsebuje npr. 10 layerjev, spot channals... To datoteko shranim kot Photoshop.pdf in ko to datoteko odprem (v Acrobat readerju) vidim samo datoteko, ki je flattana, samo ena plast. Nikjer layerjev. Kako si v tiskarni s to datoteko pomagajo tiskarji? Kako lahko s tako datoteko naredijo separacijo, če je vse flattano. ... Zakaj tiskarne ne vzamejo original datoteke (Photoshop, Ilustrator)?Če jaz delam na PC-ju v tiskarni pa na MAC-u je potrebno prenesti datoteko med sistemi (.pdf). Kako to datoteko razstavijo (na layerje)?
    Še enkrat hvala. Mislim, da je ta forum najboljše brezno znanja in izkušenj. Drugje bi me bilo sram spraševati take stvari, ki so oblikovalcem logične ;]

    combe

    Član

    .::. 24/12/2003, ob 11:27

    Najprej me zanima zakaj bi morali datoteko razstaviti na layerje?

    Si mogoce mislis na separacijo?

    Naslednje kar je pomembno vedeti, je, da so Adobe programi in njihove datoteke med PCi in MACi kompatibilne. Enostavno jim das bitne slike v PSD formatu, vektorske pa v AI ali EPS. Ce imas notri tekst ga spremeni v krivulje in to je to.

    Ce si z layerji v Photoshopu mislil na multi channel kjer dolocis spot barve ti povem, da PDF generiran kot Save As iz Photoshopa ne podpira multichannel nacina. Prav tako ti ne bo ohranil layerjev, ker le ti v tisku niso pomembni. Namen layerjev je, da si z njimi pomagas sestaviti sliko, kompozicijo al karkoli ze.

    Sicer pa tudi PDF podpira spot barve. Te stvari mislim da zapise v t.i. Job Ticket, ki pa ga mora softver ali pa RIP znati prebrati in ga tudi podpirati. No teh softverov in RIPov pa nima vsak tiskar pa tudi repro studio ne. Tudi, ce ga imajo morajo zelo dobro vedeti kaj z njim poceti.

    Ce te se kej zanima kr vpras. Nc bat.

    Ajd.
    vcasih bi blo boljs gledat peep show koT pa vnasat korekture....
    Kepi

    Član

    .::. 24/12/2003, ob 12:49

    Sedaj mi je vse bolj jasno. Samo še nekaj vprašanj. Naredil sem datoteko v Illustratorjem. V tiskarni so zahtevali .eps format. Zakaj? Ali oni file .ai ne odprejo v Illustratorju? Ali printajo s Corelom ali kaj bi lahko še bil razlog? V photoshopu sem naredil logo z Pantone barvami. Če .pdf ne podpira spot kanalov ali jim naj pošljem v . psd? Kaj pa v .eps? Ali jih ta podpira? Zakaj bi pdf. dokumentom dodajal combo boxe, menije...? To so verjetno dokumenti, ki niso namenjeni tiskarnam (vektorske in bitne datoteke) ampak verjetno dokumenti narejeni iz.doc.
    Hvala

    combe

    Član

    .::. 24/12/2003, ob 13:44

    Oj.

    EPS je nek standard za DTP. To je ene sort PS datoteka (POstScript). Naceloma bi se dalo tudi z AI (AdobeIllustrator).

    AI se da odpreti tudi v Corelu vendar ne podpira vseh verzij pa tudi do deformacij v vektorjih prihaja. Recimo da imas text v Illustratorju potem pa to odpres v CDR-ju bo text ves nagrizen. Da se zadevo resiti z nastavitvami izhodne datoteke. Velik testov pa potrpljenja pol si pa settinge kar nekam zapisat.

    Ce uporabis EPS bo ta ohranil spot barve, razen ce ne dolocis drugace (convert spot colors to CMYK). EPS + PSD prilozis, das print oznacis in definiras barve na printu in to je to. Pac v primeru ce oni delajo filme. Ce se spot barve med seboj prekrivajo oz. rastrirajo bodi pozoren na kote oz. v repro studiu bi to morali vedeti.

    PDF se poleg uporabe v DTP-ju uporablja tudi za izdelavo vprasalnikov, lahko si z njim naredis recimo potne naloge ipd. Zadeva je zelo mocna saj lahko znotraj PDF-a nastavis tabele kot v recimo Excelu. Tudi te datoteke so lahko namenjene tiskarnam recimo kaksne zadeve s personalizacijo oz. numeriranjem. Pac digitalni tisk.

    Za konec. Ce si oblikovalec in drugi skrbijo za pripravo oz. zadevo spravijo na filme in nato v tisk naj se z vsemi temi nastavitvami zajebavajo oni sami. Daj jim print, datoteke in zahtevaj od njih to kar si si zamislil., Seveda, ce menis, da je zadeva kompleksna in bi lahko prislo do zapletov bodi pri stvari zraven.

    Ajd.
    vcasih bi blo boljs gledat peep show koT pa vnasat korekture....
    Kepi

    Član

    .::. 24/12/2003, ob 20:23

    Hoj
    Combe najlepša ti hvala za vse te informacije. Se pravi, če bom jaz delal v Adobe programih mi ni treba spreminjati v .pdf .eps. Verjetno imajo po vseh reprostudijih Photoshop in Illustratorja. Tisto glede printa nisem razumel. Naj jim dam .psd file in .eps file. Polega pa še datoteko sprintano na papirju, na katerem označim barve. To glede Corela nisem vedel. V Corelu znam kar dobro ustvarjati vendar nisem do sedaj nikoli importal .ai datotek. Spoznal pa sem, da je Corel zelo nenatančen (v enhance view so naprimer črte ravne, v wire view pa full krive...). Sedaj se učim v Illustratorju, ker slišim samo pohvale. Glede dela kaj naj delam in kaj bodo počeli v repro ali v tiskarni. Jaz bi znal narediti čimbolj kakovostno datoteko tako, da ostalim ne bi bilo treba popravljati za menoj (no, seveda hočem čimveč znati). Še nekaj. Ali mi lahko poveš kaj o PostSkriptu. Kaj je v bistvu to (na delovno mesto oblikovalca so me premestili pred kratkim, kjer sem sam in ne morem nikogar nič vprašati, prej sem bil sistemski admin... Oblikovanje mi veliko bolj odgovarja). :gor:

    combe

    Član

    .::. 29/12/2003, ob 08:59

    Oj.

    Lej. Moras lociti dva pojma. Dve podrocji o katerem se v tem postu meniva. Eno je oblikovanje drugo pa priprava za tisk.

    Oblikovalci so najveckrat tisti, katerih ideja se zlije na nek koncen medij. Kako pa se to naredi jih najveckrat ne briga in si s tem ne belijo glave.

    Za ta proces pa poskrbijo DTP operaterji. Ti tehnicno obvladajo programe bistveno bolje od oblikovalcev ter tudi resujejo morebitne tehnicne probleme, ki bi v workflowu nastali.

    Obstajajo tudi izjeme. Oblikovalci, ki znajo vse postoriti sami.

    Naceloma morajo biti PSD, AI, EPS, PDF datoteke generirane ali na MAC-u ali na PC-u med seboj kompatibilne. Lahko pa se zgodi, da z novimi verzijami na tem ali onem sistemu prihajajo novi bugi, ki ponagajajo pri zdruzljivosti. Samo to. Lahko, da je kje kdaj kak bug.

    Ce torej oblikujes, naredi design, pripravi flete, naredi print in pojdi do tistega, ki ti bo zadevo spravljal naprej in se o vsem pomeni z njim. Lahko se veliko naucis.

    Corel, Illustrator, Freehand,... Whatever. Meni so vsi samo orodja. Kaj naj povem. Vektorski programi. Zacel sem z Illustratorjem ver. kaj pa vem 3.xx? Ne vem. Se naucil se freehanda in Corela. Toliko kot ga rabis. Prednost Illustratorja vidim predvsem v popolni integraciji z Photoshopom in InDesignom. Ko si enkrat v tem krogu ni vec neke jebe med file formati, kompatibilnostjo, tu dela tam pa ne problemi, ipd. Freehand sem vzljubil nekje okoli verzije 5 se mi zdi. Za moje pojme bistveno hitrejsi od takratne verzije Illustratorja ter vec svobode pri kreativnosti. Corela uporabljam od verzije 8.0 in ta je se danes instalirana na moji masini. Trenutno vec ne rabim. Corel se mi zdi dovolj natancen, to kar jamras je najbrz zaradi tega, ker sama graficna kartica vso zadevo pri wire view poenostavi zaradi hitrejsega dela. Pri tem pa prihaja do fatamorgane. Ti samo glej cifre, ki ti jih ves cas prikazuje.

    Postscript je nastal kot programski jezik namenjen za izpis grafike in teksta. Mislim, da ga je skupaj sestavil ravno Adobe leta 85 in se je prvic pojavil v Apple-ovem tiskalniku LaserWriter. Namen tega programskega jezika je popolnoma isti kot je danes PDF. Torej isto vsebino spraviti na luc iz razlicnih masin. V praksi pa je zadeva delovala ali pa tudi ne.

    Lahko si recimo naredis en PS file (majhen, z zelo malo vsebine) in si vso zadevo odpres v recimo wordpadu ali katerem od text editorjev in si ogledas strukturo Post Script datoteke. Za vec pa veselo na google

    ajd.
    vcasih bi blo boljs gledat peep show koT pa vnasat korekture....
    Kepi

    Član

    .::. 29/12/2003, ob 12:11

    To, najlepša hvala:gor:

    Kepi

    Član

    .:pdf ali eps:. 04/01/2004, ob 20:16

    Hi

    Še enkrat sem preletel najin pogovor. Opazil sem, da si omenil projekte s spot barvami. Delam v podjetju, kjer je logo sestavljen iz PANTONE barv. Se pravi, ko bom oblikoval projekt, kjer bo ta logo in bom moral to poslati v tiskarno, ne morem uporabiti .pdf formata (save as .pdf) ampak .eps. Kjer pa ni spot barv pa lahko normalno convertam v .pdf.

    Hvala

    combe

    Član

    .::. 04/01/2004, ob 21:05

    No sej ti gre.

    Ce je logo definiran v Pantonu je oblikovalec verjetno definiral tudi vrednosti CMYK. Zakaj?

    Kadar se tiskajo recimo vizitke al pa dopisni listi panike najveckrat ni, ker se lahko uporabijo do stiri barve pa se te se ponavadi ne rastrirajo med seboj s epravi, da si lahko privoscis 4 pantone za salo malo.

    Ce pa naredis recimo oglas za revijo, ki je tiskana v CMYK-u potem na pantone enostavno pozabi (razen, ce je lastnik podjetja Rockefeller in doplaca kompletno naklado v peti barvi). V teh primerih pa je potrebno uporabiti CMYK vrednosti.

    Te cifre pa dobis s pomocjo barvnih Pantone kart, ki se jih da kupiti tudi pri nas. Kart obstaja kar nekaj vrst cene pa so od ca. 20.000 SIT naprej.

    Ja, PDF in spot barve. Tudi to se da, vendar je potrebno pred tem nastaviti kako se bo PDF kreiral. Ta potem zapise v Job Ticket na kateri strani kater objekt vsebuje Pantone barvo. Temu objektu se potem lahko na samem RIP-u (masina, ki rastrira datoteke za osvetljevalko) nastavi kaj z njim poceti. Lahko ostane SPOT barva, nastavljajo se trappingi, overprinti itd, lahko pa RIP tudi konvertira spot barvo v CMYK itd itd.

    Seveda mora RIP kot sem ze omenil vse te zadeve podpirati, operater pa mora vedeti kaj pocne.

    Eksperimentiranja odpadejo, sploh pri tisku vecjih naklad.:D

    Da pa se tudi malo pogoljufati. Recimo, da imas stiribarvni tisk v posebnih barvah (Pantone). Da bo bolj enostavno si predstavljaj, da imas Pantone modro, Pantone oranzno, Pantone zeleno in Pantone crno. Potem pa si predstavljaj se naprej, da vizuelno in podatkovno delas z njimi kot v CMYK-u tako, da si se vedno predstavljas. Kaj? To, da je cyan=Pantone modra, magenta=Pantone oranzna, yellov=Pantone zelena in black=Pantone crna. Sicer bo vsa stvar izgledala v programu, kjer bos zadeve premetaval rahlo psihadelicna vendar se da vso stvar na koncu krasno preveriti v Photoshopu.

    Ko iz vse te zmasnjave naredis kompozitni ali pa presepariran PDF ga odpres v PSD-ju, zadevo spremenis v multichannel, kreiras stiri kanale, ki odgovarjajo tvojim Pantonom in zmeces ustrezne kanale skupaj.

    That"s it.:D

    gud lak
    ajd

    P.S.
    Aha! Ja, ce pa je potreba po EPS-u pa normalno z njim v "tiskarno".

    Sporočilo je spremenil/a combe [ 04.1.2004 ob 22:16 ]

    vcasih bi blo boljs gledat peep show koT pa vnasat korekture....
    Kepi

    Član

    .::. 04/01/2004, ob 21:25

    Hoj

    To o čemer si mi govoril, namreč, da CMYK zamenjam s PANTONE... To sem že storil, vendar nisem vedel, če je to pravilno (sem namreč samouk). Logo je sestavljen iz 3 PANTONE barv. Logo sem naredil z 100% nasičenostjo ostale oblike, ki so pa bile v istem kanalu (PANTONE 109) pa z različnimi vrednostmi nasičenja (drsnik pri barvah). To (zamenjati CMYK z PANTONE in CMYK kanale odstranimo) se pravi lahko počnemo. Jaz sem se učil po knjigi Photoshop 7, Učilnica v knjigi, kjer opisuje uporabo PANTONE barv. Tam je takorekoč color CMYK spremenjen v Dualtone, potem so se pa dodajale PANTONE barve. Jaz sem mislil, da je treba vsako sliko spremeniti v Dualtone, če hočeš potem še dodatno uporabljati PANTONE. Problem je bil tu, da nisem model printati separirano. Zato sem brskal naprej in iskal rešitev, dokler nisem CMYK-a zamenjal s PANTONE. S takšno konfiguracijo sem lahko naredil separacijo. Koliko je pa odstopanja med colorjem CMYK in spot barvami, če uporabim save as .pdf oz. EPS (convert spot colors to CMYK)

    Hvala :gor:

    combe

    Član

    .::. 04/01/2004, ob 21:33

    Hja. Recimo jest nisem najbolj zadovoljen s tem, kar naredi PSD s kolor sliko potem ko jo konvertas v duplex (duotone). To pocnem "rocno" in sicer tako, da jemljem sliko iz kanalov RGB ali CMYK. Pac vzamem tam, kjer je informacija, ki jo potrebujem. Recimo risba, ostrina motiva itd. Probaj pa bos videl. Veliko se da narediti tudi s friziranjem in dodajanjem dodatnih istih kanalov. Try, try, try...

    Glede avtomatskega konvertiranja Pantone barv kjerkoli ze pa naj bo to Adobe ali pa Corel jim ne verjamem, ce nimam karte pri roki. Najbolj uporabni karti oz. nujno potrebni sta vsekakor Pantone Spot color guide in pa Pantone process euro. Vzames Pantone Spot in isces priblizek v process. Z izkusnjami bos tudi te dodatno firziral in pilil z dodajanji % posameznih barv.

    ajd
    vcasih bi blo boljs gledat peep show koT pa vnasat korekture....
    Kepi

    Član

    .::. 04/01/2004, ob 21:47

    Jah, ali moram uporabljati te tablice, če imamo za logo že določene vrednosti PANTONE in CMYK?

    Za kaj se točno uporablja oz. converta color v Dualtone?

    combe

    Član

    .::. 04/01/2004, ob 21:58

    Buh ne dej spreminjat nicesar, ce imas farbe ze definirane. Torej ce je logo npr Pantone 184 in imas CMYK vrednosti ze definirane potem dount touch.

    Konvertiras samo takrat, ko zadeve niso definirane.

    Konvertiranje v Duotone se pa uporablja ce imas npr. dvo-, tro-, sedem-barvni tisk v posebnih barvah in ne v CMYK-u.

    Npr. ce imas eno lepo zimsko sliko pa bi jo rad dal na koledar, ki se bo tiskal v dveh barvah npr. CYAN in BLACK potem naredis iz barvne slike duoton al pa po domace dupleks. Tako tisti dve barvi lepo med seboj rastriras in se izognes bullshitu, ki ga naredi vecina "tiskarjev" in slikco lepo natisne samo v Cyan-u crno pa spara za stevilke in crke.

    Obstaja en plug-in, ki ga najdes na www.creo.com imenuje pa se power tone. Notri vrzes barvno full color slikco, poves v katerih dveh (morda celo treh) spot barvah bos tiskal on ti pa naredi eno fino separacijo.

    evo.

    ajd.
    vcasih bi blo boljs gledat peep show koT pa vnasat korekture....
    Forum> programje & tehnika> Acrobat in Distiller
     

    Skok na: